Kategorie

Po wakacjach

Witam po wakacyjnej przerwie. Łezka się w oku kręci jak pomyślę że urlop mamy już za sobą. Odwiedziliśmy kilka miejsc w Polsce w których wcześniej nie byliśmy. Przede wszystkim Karpacz gdzie spędziliśmy większość urlopu. W tym miejscu muszę pochwalić naszą córeczkę która dzielnie wraz z nami przebyła drogę z Kopy na Śnieżkę.

Byliśmy również w niezwykle uroczej Świątyni Wang zbudowanej ma przełomie XII i XIII w. w południowej Norwegii. Kościółek został zbudowany przez Wikingów przy pomocy ich tradycyjnych technik ciesielskich i do budowy nie użyto gwoździ.

W Karpaczu jest miasteczko Western City i przeżyliśmy w nim przygody rodem z dzikiego zachodu takie jak przejażdżka kolejką poszukiwaczy skarbów, napad na bank, czy jazda konna w towarzystwie prawdziwego kowboja.

Odwiedziliśmy również zamek Książ, który swoją wielkością, rozmachem i architekturą pozytywnie nas zaskoczył. Niestety burzliwe dzieje naszego kraju odcisnęły piętno także na tak jak ten unikalnym obiekcie bo praktycznie całkowicie został pozbawiony wszelkich mebli, dzieł sztuki i wyposażenia.

We wsi Zaborów województwo Dolno Śląskie przez przypadek podczas spaceru natknęliśmy się na ruiny pałacu z przełomu XVIII – XIXw. . Pałac okazały i choć prawie całkiem zniszczony to jednak z tego co zostało nadal widać jaki był piękny.

Kilka dni spędziliśmy w Poznaniu gdzie trafiliśmy na odbywający się tam jarmark. Poznań to z jednej strony duże nowoczesne miasto w którym na każdym kroku widać rozwój, a z drugiej strony jest miastem z bogatą historią, pięknymi zabytkami i mnóstwem zieleni. Wartym polecenia miejscem poza starówką w Poznaniu jest Malta. Znajdują się tu  Tory regatowe, piękne kompleksy Term Maltańskich, i wiele innych.

Jednak nie tylko uroki naszego kraju było dane mi zobaczyć. Na jeden dzień wyjechałem do Drezna, gdzie zwiedzałem jego część zabytkową. Znaczną część powierzchni starego miasta zajmuje późnobarokowy zespół architektoniczny Zwinger. To doskonałe miejsce dla każdego kto chociaż trochę lubi sztukę i naukę. Znajduje się tu Galeria Starych Mistrzów w której można zobaczyć obrazy Rafaela, Rubensa, Rembranta, Durera, Canaletta i innych. Poza galerią w kompleksie znajduje się muzeum porcelany. Do niedawna znajdowało się tu muzeum uzbrojenia na które tak bardzo liczyłem jednak w jego miejsce otwarto muzeum nauki. Okazało się to miłym zaskoczeniem bo dysponują naprawdę unikatowym zbiorem zegarów, przyrządów pomiarowych, globusów, teleskopów i całej masy innych różnych urządzeń i przyrządów których nie sposób wymienić. Niedaleko Zwingera stoi kościół pod wezwaniem Świętej Trójcy w którym byłem na koncercie organowym. Drezno to prawdziwy ośrodek kultury i polecam gorąco.

Oczywiście to tylko część z naszych tegorocznych wakacyjnych przygód. Teraz czas zabrać się do tworzenia i malowania. Pozdrawiam.

Możesz użyć tych znaczników HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>